私が食べたい。

I rubriken står det "jag vill äta" på japanska för er som inte vet, jag skulle inte vetat om inte jag kollade upp det! och det är precis det jag vill göra atm)

Japanska är ett roligt språk. Varje gång jag sitter med katakanapappret framför mig blir jag hög på något konstigt sätt, sitter där och skratta för mig själv medan jag skriver ned alla tecken gång på gång. Min kompis som är halvjapan blir lika förvånad varje gång jag förstår vissa tecken på hans sudd, pennor osv. Lite kul. Roligaste var nog när vi såg Inception tillsammans. Det var japaner i början som sa något i form med "Skynda dig och kom hit!", jag sa till honom vad det betydde och han blev så himla förvånad att jag förstod. That made my day.
Måste bara säga att jag inte är ett sådär drygt otaku som tänder på japanska saker och alla japaner som går förbi på gatan. Jag kanske var så förut, men det förändrades för 2 år sedan haha. Nu är det bara musiken och dramor som tilltalar mig, anime och manga är för mig larvigt, förutom Fushigi Yuugi som måste vara den bästa animen/mangan som finns!? Kärlek till den <3

Istället för att typ sitta och snacka om saker ni inte gillar, eller, nu för tiden så ska ju alla lära sig japanska och sådant, wapaneserna filtrerar julkalendern och männiksor köper cirkellinser på löpande band. Tycker synd om alla de tjejer som gör det kallas för fokisar, de ska väl få göra det om de själv vill? Ni kanske tycker jag är lite dubbeltydig, tycker det är jättekul att människor verkligen tycker om andra kulturer, men att det ska bli ett mode är lite konstigt för mig :)

Fyi ska jag äta lutfisk idag. Tycker det är som en genomskinlig vet gegga som man äter med sås och potatis. Får se om jag överlever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0